Накручуємо лайки Без Обмежень. Частина друга (заключна)

Головна Рубрики Блоги Накручуємо лайки Без Обмежень. Частина друга (заключна)

Накручуємо лайки Без Обмежень. Частина друга (заключна)

Минулого разу в нашому блозі ми взяли на себе сміливість стверджувати, що музиканти рок-гурту «Без Обмежень» вдаються до накручування підписників на своєму офіційному YouTube-каналі. Комусь дане твердження могло видатись суперечливим, ба навіть образливим. Одначе його варто просто прийняти. Популярність в епоху Інтернету перестала носити характер символічного капіталу і вимірюється цілком реальними цифрами: кількістю підписників, переглядів, вподобань тощо. А у героїв нашої статті їх майже дев’яносто тисяч. Для популярних закордонних виконавців ця цифра може видатись сміхотворною, проте для в рази меншого українського сегменту вона таки досить значна. Така кількість підписників без проблем може відкрити двері колективу в першу-другу десятку популярних каналів відеохостингу в Україні. Але не варто поспішати захоплюватись роботою гурту та їх піарників.

Перша стаття, яка вийшла відносно нещодавно була написана без претензії на зайву серйозність, проте все ж отримала свою увагу від поціновувачів творчості колективу: більше двох десятків коментарів про мої не зовсім вдалі потуги в блогосфері, звинувачення в публікації недостовірних матеріалів, епічні словесні полотна про мертві мізки людей, які довіряють нашому матеріалу, тощо. Незважаючи на те, що видалення цих коментарів суттєво сповільнило роботу над сайтом: в певний момент найбільш палким поціновувачам творчості команди вдалось навіть на годину покласти сайт, ми все ж були потішені, що наша стаття отримала також позитивний фідбек від читачів, які поширили невелике розслідування на інших ресурсах. 

І раптом, увага!, шалені прирости аудиторії та не менш вражаючі перегляди під відео гурту Без Обмежень суттєво поскромнішали. Останній кліп команди протягом двох тижнів після релізу з великими зусиллями намагався пересягнути через помітку в сто тисяч переглядів. Погодьтесь, дуже дивно. В той же час раптом кілька ресурсів вирішують прибрати перепублікації нашого матеріалу, а на українській Вікіпедії очільниця фан-клубу Без Обмежень Катерина Пилипчук, яка, якщо довіряти Гуглу, наполегливо трудиться в команді гурту SMM-ником, починає видаляти посилання на нашу статтю. Причинами для видалення посилання на допис стала недостовірність інформації, яку Катерина довести так і не змогла, та неавторитетний характер нашого порталу, як джерела. Врешті в наш конфлікт втрутилась адміністрація ресурсу, яка визнала портал UA ROCK достатньо авторитетним джерелом, а наведену інформацію достовірною і повернула посилання. Проте  Катерину дане рішення вочевидь не задовольнило і вона вирішила видалити правку зроблену навіть адміністратором Вікіпедії. 

Власне подібна надзвичайна активність фанатів гурту і змотивувала мене дати розгорнутий коментар з приводу попередньої статті. Отож, запасайтесь печивком, чаєм, а, можливо, чимось і міцнішим. Доведеться трішки почитати.

Проста арифметика 

Ще кілька років тому Без Обмежень знаходились далеко не в першому ешелоні вітчизняних рок-виконавців. Нині ж ситуація суттєво змінилась: колектив дуже стрімко набув популярності, попри загальний скептицизм умудрився якимось чином зібрати Палац Спорту і отримати перші місця в топах вітчизняного  YouTube; обличчя фронтмена команди Сергія Танчинця все частіше почало з’являтись на телебаченні, а про численні премії, ну ті, які й досі гран-прі в номінації “Альтернатива” віддають The Hardkiss, годі й говорити. 

Так от, хлопці, які всього лише кілька років тому зловили свою хвилю хайпу, умудрились поставити всі можливі та неможливі рекорди в прирості аудиторії на своєму офіційному каналі. В той час, коли популярні поп-рок гурти СКАЙ, Друга Ріка та ін., в яких здавалось не має бути проблем з промотуванням своїх новинок, по крупицях продовжують збирати аудиторію, Без Обмежень до публікації нашої статті протягом трьох місяців нарощували аудиторію щоразу майже на 300 % в порівнянні з кожним минулим місяцем. Погодьтесь, непогано так? 

Надзвичайно різкі “скачки” кількості підписників можуть свідчити не про що інше, як про недоброчесність власників каналу. При цьому виникає цілком логічне питання: для чого бустити трафік за рахунок осіб, які очевидно не зацікавлені в твоєму контенті?

В коментарях до нашого першого блогу мені зауважили, цілком логічно посилаючись на мої ж слова, що Без Обмежень останнім часом активно рекламуються. Можливо і так, проте я все ж гадаю, що досягти таких фантастичних результатів колективу допомагає не лише робота піарників.

Візьмемо за приклад вже згаданий вище колектив Друга Ріка, який практично завжди цілеспрямовано не промотує свої новинки. Таким чином, плюс-мінус при спогляданні досить скромних переглядів під останнім кліпом гурту ми можемо стверджувати, що це органічний трафік, який не піддається видозміні із залученням спеціальних сервісів. Інша річ Без Обмежень, які за менш ніж два тижні збирають мільйон переглядів під своїм синглом “Зорі Запалали” на YouTube, в той час, коли кліп на ту ж композицію рівно за місяць з прем’єри збирає лише половину переглядів від переглядів відео з треком за десять днів.

При цьому нікого не бентежить, що формат аудіо на YouTube в рази менш популярний, аніж формат музичного відео. Тому в мене виникло би менше питань, якби кліп зібрав кілька мільйонів, а от сингл навпаки переглянули лише півмільйона користувачів. 

Коли в обізнаних юзерів закінчились аргументи на захист своїх кумирів, пролунала також думка, що, мовляв, такі великі перегляди це трафік зі сторонніх новинних порталів. Не хочу засмучувати не лише їх, а й тих, хто пише про музику в Україні: одна стаття на крупному новинному ресурсі про реліз музикантів в кращому випадку принесе в їх скарбничку від трьох до шести тисяч переглядів, і це винятково з оглядом на різні фактори. А на дрібних платформах, як вже можна було зрозуміти, ситуація ще гірша. 

Отака вона просто арифметика. 

Ще раз коротко по пруфам 

Протягом трьох місяців ми збирали статистику з офіційного каналу та інших ресурсів гурту. Перше що наш відверто насторожило – це кардинальний розрив аудиторії соціальних медіа гурту Без Обмежень. Себто зацікавлена аудиторія в БО найбільша саме на YouTube, в той час, коли у Фейсбук, який останнім часом значно наростив українську аудиторію, поки що лишається не вельми зацікавленим новинками команди. В той час, коли писалась друга стаття з блоку перепублікація кліпу принесла в скарбничку рокерів лише 12 тисяч переглядів за два тижні, близько півсотні лайків та скромну кількість схвальних коментарів. 

Здавалось, чому з’являється такий розрив? Насправді все просто. Ще й досі не знайшлося адекватного сервісу, який би міг адекватно бустити трафік для Фейсбуку. З YouTube все доволі просто: ми маємо, грубо кажучи, чотири показники, які можна накручувати. Накручуванням переглядів, лайків, підписників та коментарів на популярному відеохостингу зараз все нікого не здивується, хіба трохи кусаються ціни, якщо потрібно робити накрутку по всіх показниках. 

На YouTube дуже важко визначити кількість т. зв. “мертвих душ”, середні показники утримання відео доступні лише в особистій статистиці каналу. Інша рік Фейсбук, де набагато легше виявити факти накручування трафіку та знайти сторінки ботів, які зазвичай залучаються до цього процесу під час подібних кампаній. 

Одначе технології не стоять на місці і YouTube починає відслідковувати підозрілий трафік. Такий трафік просто не враховується в кінцевій статистиці. Власне це ви можете побачити на уже раніше опублікованих світлинах. В січні, до прикладу Без Обмежень, не дорахувались 1771 підписників. І це всього лише за чотири дні. А про лютий годі й говорити. 

Яскравий приклад того як YouTube покарав офіційний канал гурту Без Обмежень за накрутки переглядів в квітні минулого року. До слова, подібні “мінусування” трафіку мають місце лише під час дуже нахабного накручування.
Необачне накручування на каналі Без Обмежень обернулось першими санкціями відеохостингу вже в січні цього року.
Але січень, здається, не навчив SMM-ників гурту нічому. Яскравий приклад того звідки беруться мільйонні перегляди під кліпами Без Обмежень.

Не стоять на місці і сервіси накручування, які вигадують все винахідливіші способи ввести в оману YouTube, переконавши його в органічності трафіку, який насправді було накручено. Чи не найпопулярніший винахід – це різноманітні сервіси, де замість ботів використовуються живі люди, які скачують програмне забезпечення і переглядають 30-секундні фрагменти з запропонованих відео. Ці користувачі отримують винагороду в умовних одиницях ресурсу і можуть вивести її на свої електронні гаманці або використати для оплати подібного накручування уже на своєму каналі. 

Таким же чином працює і підписка на канал. Єдина проблема, яка виникає в цьому випадку дуже підозрілі скачки при одночасному використанні програмного забезпечення з накрутки кількома користувачами. Так, за менш ніж секунду на канал може підписатись надзвичайно багато людей, що ми й можемо побачити на наступних прикладах. 

Єдина проблема, що відслідкувати подібні скачки можна лише в режимі реального часу. Аби продемонструвати подібні збої в накручуванні підписників на каналі Без Обмежень нам довелось витратити щонайменше 8 годин перед екраном ноутбука з трьома літрами кави. 

От вам яскравий приклад. Менш ніж за секунду на канал підписалось і відписалось дванадцять осіб. І якщо ви читали минулу статтю, то ви знаєте, що для каналу Без Обмежень це не поодинокий приклад.

Попри це, виявити недобросовісність користувача все ж можливо. Численні сервіси можуть проаналізувати якість трафіку, який надходить каналу. Базовим показником зацікавлення аудиторії в такому випадку виступають взаємодії користувачів з контентом користувача. Взаємодії – це вже згадані вище лайки, дизлайки, поширення, коментарі тощо. Вимірюється коефіцієнт взаємодії на 1000 підписників. 

Тепер пропонуємо трошки статистики за 11-15 березня. За даний період з кожної тисячі підписників каналу взаємодіяли з його контентом лише вісім осіб. Таким чином, з огляду на загальну кількість підписників, свій інтерес до контенту каналу проявило всього лише 11 з лишком тисяч користувачів, які підписані на канал. Період, погоджуюсь, короткий, але все ж показовий. 

Хто накручує трафік? 

Дехто після прочитання нашого минулого матеріалу цілком буквально сприйняв інформацію, яку я опублікував, фактично не вичитуючи її після написання. Гадаю, що це було досить непрофесійно. Тому варто внести ясність: коли я говорю, що Без Обмежень накручують трафік, я не маю на увазі заспаного Сергія Танчинця, який пізно вночі, накачуючись кавою, сидить перед ноутбуком, накручуючи перегляди під відеозаписами свого гурту в безкоштовному сервісі. Для мене музичний колектив – це бренд над яким працюють численні спеціалісти, які відповідають буквально за всі сфери творчої діяльності. Себто звинувачення в накручуванні – це не звинувачення хлопців з команди, які я не виключаю можуть бути дуже приємними людьми, це звинувачення бренду (!) “Без Обмежень” в недобросовісності.

При цьому це вже не перший приклад подібної недобросовісності команди Без Обмежень. Більше року тому мала місце спроба зловити хайп на згаданій в попередній статті ситуації з накручуванням дизлайків під кліпами гурту KAZKA. Як виявилось, російські хакери накручували дизлайки під відеозаписами обох гуртів аби не допустити попадання їх в ТОП вітчизняного YouTube. При цьому автор ідеї цього інфоприводу, вочевидь, досить слабко знайомі з механікою відеохостингу: кожен накручений дизлайк – це така ж взаємодія користувача з відео, яка просуває його у видачі. Неможливо на YouTube “закидати” відео дизлайками і опустити його у видачі. Але гадаю, що за рік це все стало зрозуміло всім і лише одиниці ресурсів продовжують тиражувати інформацію про гібридну інформаційну війну проти українських виконавців.

Оцініть статтю

15 points
Upvote Downvote
Олександр Іващенкоhttps://freemuz.lviv.ua/
Головний редактор порталу

1 КОМЕНТАР

ЗАЛИШИТИ КОМЕНТАР

Будь ласка, введіть свій коментар!
Будь ласка, введіть ваше ім'я

ОСТАННІ НОВИНИ

Історія кохання в новому кліпі гурту X-Rays

15 жовтня музиканти переяславського гурту X-Rays на своєму офіційному ютуб-каналі оприлюднили відеороботу на композицію «Знак», яка побачила світ в квітні цього року....

KARNA оприлюднили титульний трек майбутньої платівки

1 листопада гурт KARNA представив титульний трек зі своєї майбутньої платівки “ARKAN” та лірик-відео до нього. Нагадаємо, що це вже другий оприлюднений...

Мотор’Ролла поповнили трек-лист свого майбутнього альбому

Знаний хмельницький гурт Мотор’Ролла продовжує поповнювати трек-лист свого майбутнього повноформатного альбому, вихід якого заплановано здійснити через кілька місяців. За словами фронтмена команди...

Фіолет презентували сингл “Київ-Берлін-Київ” та кліп на нього

Цьогоріч столичний поп-рок гурт Фіолет святкує свій десятирічний ювілей. Очевидно, що така подія не могла обійтись без свіжих релізів від музикантів. Отож...

#Потрачено: Альбом, за який має бути хоч трішки соромно. Рецензія на Без Обмежень – Мільярди

Наприкінці літа музиканти з гурту Без Обмежень випустили альбом «Мільярди».  Це вже п'ята платівка в скарбничці команди, анонсувати яку колектив активно розпочав після...

Log In

Forgot password?

Forgot password?

Enter your account data and we will send you a link to reset your password.

Your password reset link appears to be invalid or expired.

Log in

Privacy Policy

Add to Collection

No Collections

Here you'll find all collections you've created before.