MuzShit #1: Без Обмежень – Буду з тобою (Кліп)

0
141

Музиканти рок-гурту “Без Обмежень” поповнили свою відеографію черговим відеокліпом на композицію зі свого однойменного крайнього альбому – “Буду з тобою”. До слова, це вже четвертий кліп музикантів за останній рік. Очевидно, що вихід відеороботи саме зараз не є випадковим і музиканти плавно підводять лінію напередодні заключного концерту в рамках свого туру на підтримку альбому, що відбудеться в столичному Палаці Спорту. Хлопці через добрий десяток років зрозуміли, що розмінюватись на дрібниці уже не доводиться і треба грати грубо. Звідси і агресивна промо-кампанія на підтримку кліпу та майбутнього концерту, яка часом починає навіть набридати. Для тих, хто не знає, при виборі концертного майданчика для столичного концерту розглядались Stereo Plaza і власне сам Палац Спорту. При цьому на останній замахуються лише важковаговики, позаяк місткість залу в 10 тисяч осіб ще потрібно виправдати.

Отож, кліп вийшов і все, здається, добре: Без Обмежень знов на слуху, з титульного треку альбому, який вийшов доволі-таки давно, стряхнули шар пилу, який зібрався на ньому без інтересу вітчизяних ЗМІ, радіоефіри знов вхопились крутити трек…

Однак повертаємось до самого кліпу… І одразу зауважу, що з таким ресурсом, який було залучено до його зйомок, відверто провальним кліп стати не міг. Якщо ти хочеш, щоб твій кліп потрапив одразу з прем’єрою на М2 то доведеться або вкластись в сам кліп, або ж викитнути купку шекелів після прем’єри, щоб його хтось крутив. Гадаю, цими словами я не відкрив дуже велику таємницю…

Так от, очевидно, що в кліп було вкладено чимало, що й виправдовує жвавий інтерес слухацької та глядацької аудиторії до нього. Проте ми в свою чергу не поділяємо подібний ентузіазм і пропонуємо зробити розбір польотів і дізнатись наскільки даний кліп гідний того аби його переглядати знову.

Зауважу одразу, що колективу ніколи не щастило на вдалі візуальні образи, які змушували б переглядати відеороботи гурту. Ок, якщо хтось не вірить, спробуйте без підглядання до пошуковика згадати зараз сюжет хоча б одного кліпу гурту. Якщо все-таки ви щось відгадали, то, напевно, ви належите до когорти справжніх гіків.

Особисто в мене в пам’яті спливає кліп на трек “Без неї ніяк” і аж ніяк не своїм втіленням на екрані. Вдалий трек з вдалого альбому був цілком зіпсований режисерськими рішеннями. Я сидів і на репіті переглядав роботу аби зрозуміти, що то за хіпуватий герой копає яму і для чого він її копає; куди біжить головний герой і в чому сенс розв’язки?

І тут виходить новий кліп, який викликав особисто ще більш змішаних емоцій. Анонсований екшен і романтичні стосунки на їх фоні лишились лише в деклараціях та анонсах. Але розберемось по пунктам:

Картинка
Напевно, найкраще буде почати саме з розбору саме візуальної сторони презентованої відеороботи, оскільки це той аспект, який викликає найменше питань, ба навіть тішить своєю якістю. Картинка вийшла справді соковитою і кліп приємно таки переглядати лише заради неї, але одразу повторюсь, що ЛИШЕ заради неї. В цьому, напевно, велика заслуга оператора Олексія Мілокоста, який працював як з вітчизняними естрадними виконавцями, так і з представниками української рок-сцени.

Режисура
Коли БО анонсували новий кліп і я дізнався, що за його зйомки взявся дуже непоганий режисер Влад Разіховський в мене була надія, що з цього може вийти щось непогане, а можливо навіть хороше. Я пам’ятаю його відеороботи для чималої кількості українських виконавців… І мені справді вони подобались. Проте у випадку останньої відеороботи БО щось пішло не по плану.

Невдалі режисерські рішення привели до того, що після кінцевого продакшну ми отримали прохідний продукт. Слабкий сюжет спробували притягти до теми композиції, відверто невдалий каст і паскудна гра акторів забили останній цвях.

Однак в даному контексті мені все ж здається, що суперечливість режисури пов’язана не з тим, що Влад Разіховський робив свою роботу, спустивши рукава. Ймовірно, при формуванні сценарію на його зміст вплинули бачення не лише Влада, який, гадаю, й сам розуміє слабкість сюжету міні-картини, а й бачення музикантів, які останнім часом, як я вже висловлюються, дуже вгресивно намагаються пропіаритись і вирватись у перший ешелон.

Сюжет
Лише лінивий або сліпий не пнув новенький кліп Без Обмежень за сюжетну складову і.. ми не будемо винятком! Очевидно, що режисерська ідея полягала в тому, щоб перенести в сюжет кліпу історію такого-собі кримінального кохання, штибу Бонні і Клайд. Здавалось, задумка непогана, ба навіть хлібна, якби не реалізація, яка лишає більше питань, аніж відповідей.

Свого часу я подивився знаменитий фільм “Бонні і Клайд” 1967-го року і це було щось. Я вперше зіткнувся з таким поняттям як антигерой. Гадаю, що зараз, коли дане поняття активно увійшло до вжитку у сучасній літературі та кінематографі, я можу не пояснювати читачам, що воно значить.

Наскільки реально перенести сюжет повнометражки в кліп? Важко, проте можливо. Показати перш за все хоча б якусь передісторію, а в “Бонні і Клайда” вона вирішальна: Бонні закохалась в Клайда і власне із-за цього долучилась до розбійного промислу, цілком усвідомлюючи, що врешті вони можуть сісти за грати, а то й загинути. Це її не зупиняє, що додає Бонні такого-собі драматизму, який в поєднанні з робінгудством Клайда дає можливість глядачеві співпереживати героям і в той же час не забувати про те, що вони переступають моральні рамки.

Що ж пропонує нам інтерпретація історії Бонні і Клайда у реалізації вітчизняних кліпмейкерів? – Вилощену історію кохання для малолітніх дівчаток, чого врешті музиканти з БО ніколи не заперечували. При цьому весь початковий шарм історії кримінального кохання десь лишився поза межами міні-стрічки. Глядач не може співпереживати хай і закоханим, проте виродкам, які нахабно грабують банки. Якщо в оригінальній кінематографічній історії Бонні І Клайда ти співпереживаєш героям, незважаючи на їх вчинки, то підстав ставитись аналогічно до ноунеймів з кліпу БО немає.

Загалом глядачеві пропонують схавати той факт, що парочка закоханих гороїв, все кохання яких вписується в кілька сцен зажимок і цілунків, може отримати виправдання своїх паскудних вчинків лише тим, що вони кохають один одного. Камон друзі, це не працює.

Не працює це і тому, що оповідачем історії виступає фронтмен гурту Сергій Танчинець, який розповідає від першої особи історію головних героїв міні-стрічки, а потім з’являється на екрані в якості взагалі стороннього героя – голови банди, що до неї належать головні герої.

Я серйозно не знаю чією ідею було включити до кліпу сюжетну лінію Сергія, проте вона не просто виглядає зайвою, а й забирає частину так потрібного хронометражу для розкриття героїв. Демонстрація вокаліста гурту на мотоциклі в образі брутального мена це звісно кльова ідея для фотосесії, однак ЛИШЕ ДЛЯ ФОТОСЕСІЇ.
Про акторські потуги, що запрошених акторів, що Сергія годі й говорити – все очевидно…

ЗАМІСТЬ ЕПІЛОГУ
Отож, зарезюмуємо: гурт Без Обмежень в черговий раз не зламав правило і представив прохідний кліп, який лише лише візуально виглядає непогано. Натомість начинка, зважаючи на невдалі режисерські рішення та сюжет, вийшла відверто провальною. Нам спробували згодувати історію зі слабким сюжетом, нерозкритими образами, але неабиякими амбіціями. Однак вирішувати дивитись чи не дивитись кліп вирішувати врешті вам…

Оцініть статтю

11 points
Upvote Downvote

ЗАЛИШИТИ ВІДПОВІДЬ

Будь ласка, введіть коментар
Будь ласка, введіть ваше ім'я